Dva dokumentarna filma izhajata iz sedmih grehov in sedmih vrlin, videnih prek dvoumnosti in različnih asociacij.
V prvem delu filma je napuh viden skozi minljivost, ki jo kot madež skriva Holbeinova slika in tudi zgodovina ladje Galeb. Razumnost je interpretirana na primeru spodletelega atentat na Mussolinija v Kobaridu leta 1938. Kot ustvarjalko smisla prepoznavamo lenobo v zgodbi o filmskem avtobusu; pohlep osvetljuje črna luknja na naši najbolj sporni investiciji; požrešnost je predstavljena z bizarno zgodbo o prenažrti želvi Gabriela D’Annunzia in s filmsko zgodbo o revežu, ki se enkrat in edinkrat zares naje. Zmernost utemeljuje neizmernost naših nekdaj močnih podjetij; v pravičnosti pa se dokumentarec dotakne nepravične smrti zakoncev Hribar z gradu Strmol.
V drugem delu filma je ljubezen videna skozi zgodbo o med drugo vojno ukradenem otroku, ki je bil razpet med dve mami. Srčnost je izpeljana skozi spomin na jamarja, edinega Slovenca, ki se je srečal s Freudom; pohota pa razkriva marionetno republiko Salò, ki jo je po kapitulaciji Italije s Hitlerjevo pomočjo ustanovil Mussolini. Upanje je zgodba o zanosnem nastanku Nove Gorice in dejstvu, da stoji na mestu mrtvih. Zavist sproži spomin na nekdanjo državo; vera pa odpre enigmo Kraljeve in Pengovove upodobitve Karla Marxa med neverniki in Lenina med izdajalci. »Ne jeza, temveč brisanje jeze je greh« zaključi edini preživeli Slovenec najbolj brutalnega koncentracijskega taborišču v Jasenovcu.
Če je vrlina obvladana želja, greh pa želja, ki gre predaleč in stopi prek meje, ne moreš kaj, da se ne bi spraševal o naravi meja, o robovih in o dvoumnostih, ki nastanejo ob temeljnih vprašanjih kaj je prav in kaj ni. Zame je to večen izziv, ki sem ga tokrat preverjala skozi sicer že zaprašene pojme grehov in vrlin na način, da sem stvari postavljala v različne kontekste in pred različne preseke vzrokov. Seveda pa pri tem projektu ni umanjkal še ključni osebni izziv, kako podirati meje tudi znotraj dokumentarnega filma takrat, ko se s pomočjo klasičnega filmskega jezika podpira in odpira tudi težko otipljive etične pojme.
Projekcija v torek, 21. marec 2017 ob 19h v Kosovelovi dvorani Cankarjevega doma v okviru Festivala dokumentarnega filma
na RTVS 1 v torek 4. aprila 2017 ob 21h (prvi del) in v torek 11. aprila 2017 ob 21h (drugi del)
SEDEM grehov in vrlin
avtorica Majda Širca
direktor fotografije Jurij Nemec, mojster montažer Zlatjan Čučkov
glasba Borja Močnik, produkcija RADIO TELEVIZIJA SLOVENIJA, 2017
traja: 2 x 52 minut